Thursday 28 June 2018

1 jaar! De eerste verjaardag van Huis ter Swinnendael.

Deze maand bestaat mijn blog al weer 1 jaar!

Dit was een jaar waarin ik een beslissing heb genomen over het type huis dat ik wil bouwen. In welke stijl en vorm ik dit wil bouwen en welke kamers ik erin wil hebben. Daarnaast is er een complete familie Zonneschut ontstaan om wie ik dit huis heen heb ontworpen. Onderstaande foto is van een bovendeurstuk in een monumentaal huis dat ik vorig jaar bezocht. De bovendeurstukken in dat vertrek toonde  de verschillende buitenplaatsen die deze familie toentertijd bezat. Het was dit schilderstuk dat mij deed besluiten om niet een Engels landhuis of een Frans chateau in miniatuur te bouwen, maar een Hollandse Buitenplaats.


Afgelopen jaar was ook een jaar waarin ik mijn ideeën eerst op papier heb gezet en ze vervolgens heb vervat in een maquette van papier en karton. Verder heb ik ook een aantal miniaturen geprobeerd te maken zoals de gewoven manden, tuinvazen en de stampers voor de vijzels. En verder nog veel meer schetsen voor meubels en gebruiksvoorwerpen gemaakt dan ik tot nu toe heb kunnen laten zien.


Verder heb ik ook voor mijzelf hobbyplek gecreëerd door een werktafel te plaatsen in een voorkamer die wij verder nauwelijks gebruiken. Ik ben er heel blij mee en kan er veel makkelijker knutselen en knoeien dan aan het bureau in de werkkamer.


Op deze foto geef ik alvast een doorkijkje naar mijn volgende miniatuur die ik jullie zal laten zien. Kunnen jullie al raden wat het wordt?

Verder heb ik op dit blog veel fijne reacties van jullie mogen ontvangen en zijn er inmiddels zelfs 26 volgers, waarvoor mijn dank. Ik waardeer jullie reacties zeer. Ik heb hout gekocht en werktekeningen gemaakt. hopelijk heb ik dit of komend weekend de tijd om de wanden te zagen van de rentmeesterskamer en de kookkeuken. Dan gaat het werk na een jaar van voorbereidingen eindelijk echt beginnen.

Tot binnenkort,

Huibrecht.

15 comments:

  1. The painting is GORGEOUS!!!
    and I think that your talents are Exceptional!

    p.s. would you be able to install a translator widget to your blog so that I can also read the text?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Elisabeth, the translator has been reinstalled. I must heve accidentaly deleted it the last time I made some changes. And thank you for your kind comment. :-)

      Delete
  2. Hi Huibrecht! Dat deurbovenstuk is een geweldige inspiratiebron, een prachtig schildering.
    Dus je gaat aan het 'grote' werk beginnen, ik ben benieuwd en volg je!! En ja, voorbereiding is het halve werk, daar ben ik ook achter gekomen in de loop der jaren.
    Heel fijn dat je een eigen werkplek hebt kunnen creëren, want dan kun je iets laten staan zonder dat het in de weg staat.
    Ik vermoed dat je een schildpadden kistje/doos aan het maken bent..? Het ziet er al goed uit.
    Hartelijke groeten, Ilona

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Ilona,

      Dank je wel voor jouw ;ieve woorden. Het is inderdaad een schildpaddden doosje. Althans dat moest het worden. Ik ben nog niet helemaal tevreden en ga kijken of ik het kan verbeteren. Ik ben ook blij met mijn werkplek. Dat maakt het een stuk makkelijker om te knutselen. Helaas heeft het grote werk wat uitstel te verduren gehad, maar veel langer gaat het niet meer duren, gelukkig.

      Delete
  3. Gefeliciteerd! Een jaar al weer. Dan gaat het kruipen over in lopen, de eerste stappen genomen. Hoe toepasselijk.
    Wat een heerlijke werkplek heb je gecreëerd. En zo netjes! Dat is bij mij wel anders. Wel lekker dat je nu werk dat nog niet af is kunt laten liggen. Zoals het kistje dat je aan het beschilderen bent. Een schildpadden theekistje? Mooi boek overigens, met die stap voor stap uitleg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Josje. De eerste stappen zijn gezet ja. maar lopen is nog wel wat lastig in de miniatuurwereld. :-) Maar het erin groeien en dingen uitproberen alleen is al zo leuk om te doen. Schildpad inderdaad. Misschein had ik het boek niet op de foto moeten laten staan. :-)

      Delete
  4. Je n'ai pas vraiment d'idée sur l'objet que vous réalisez mais j'admire l'ordre de votre espace de travail. La peinture de la maison de campagne est magnifique.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Jean-Claude.Le résultat devrait être une boîte à thé en bois, peinte avec une imitation de tortue. La peinture de la maison est une source d'inspiration importante pour moi, en ce qui concerne l'atmosphère de Huis ter Swinnendael.

      Delete
  5. what a pretty production in a year! I admire inspirational painting.
    for the current project a shell box?
    friendly

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes Claude, Indeed you have guessed correctly. :-) I do hope that next year is more productive than this year. I have big plans and I hope I get to execute them in the way I envision it.

      Delete
  6. Hallo Huibrecht,
    Wat een geweldige werkruimte. Ik ben zo blij om te horen dat je het hout voor het project hebt gekocht ... Ik ben zo enthousiast om het tot leven te zien komen.
    Gefeliciteerd met je blogjubileum. Het is me een groot genoegen om je avontuur en je geweldige werk te volgen.
    Grote knuffel
    Giac

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Giac, Thank you my friend. I am verry happy with my own little workspace. It should become easier to work on the many little projects that I want to start.

      Delete
  7. Wow what a neat workspace ! in my dreams! I always seem to be looking for some tool that I jsut put down. I love it that you are planning a Dutch House, I too am going for en English house although I live in France. I decided to make the house I would like to live in. You and I seem to be at the same point in our build, today I hope to put up a wall at Last. hugggs

    ReplyDelete
  8. To be honest mrs. M. It is not always that tidy. :-)

    Huibrecht

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just wait until you begin building ! boxes and boxes or offcuts and trim and then the hardware, hinges and handles and paintpots and glue pots and scalpels and bits of sandpaper !! but its SUCH fun !!!

      Delete