Tuesday 27 February 2018

Verjaardagscadeautjes - Birthday presents

Hartelijk welkom aan mijn nieuwe volgers. Jullie zijn nu met 20 personen. Dank jullie wel dat jullie mijn kleine blog interessant genoeg vinden om op de hoogte gehouden te willen worden. Ik hoop jullie in de nabije toekomst veel moois te kunnen laten zien!

Het is februari. Weer een jaar ouder, weer een jaar wijzer. Nou ja, dat laatste hopen we dan maar. Nietwaar? Hoe het ook zei, ik ben enorm verwend door vrienden en familie. Naast de nodige een zeer welkome boekenbonnen heb ik ook een aantal miniaturen gekregen voor de kamers van Swinnendael.

Cadeatjes, little presents.

Vier miniatuurvaasjes uit de Kangxi periode. Een gulle gift. Ze zijn te groot voor op een kast maar kunnen mooi in een openhaard staan. Dat zie je bijvoorbeeld ook in Paleis Het Loo en in Hampton Court Palace. Daarvoor zijn deze mooie vaasjes heel erg geschikt. 

Slaapkamer Willem III 

Troonzaal Hampton Court

Verder heb ik nog twee zilveren 5-lichts kandelaren en een verzilverde suikerstrooier gekregen. Helaas weet ik niet wie de makers zijn, of hoe oud deze miniaturen zijn, maar ik vind ze schitterend. Qua stiijl passen ze perfect in de periode van het huis.


Van mijn lieve partner heb ik de schilderspullen gekregen die ik op mijn verlanglijstje had staan. Samen met een boek over het mengen van kleuren. Een heel goed boek. Na één hoofdstuk gelezen te hebben weet ik al waarom ik vroeger nooit de kleur kon mengen die ik wilde.

Met deze spullen en het boek over decoratieve verftechnieken wil ik binnenkort gaan proberen hout en karton te marmeren. In de 17e en 18e eeuw werd veel imitatie marmer gebruikt. Dus in Swinnendael zal ik ook het nodige moeten maken voor vloeren, schouwen en lambriseringen en zo. Dus ik heb het nodige te oefenen.

Verder heb ik nog een kleine aanvulling op de mock ups uit de vorige blogpost gemaakt. Ik heb de schouwboezems, de ombouw van de openhaarden, toegevoegd. 

De eetkamer

De theesalon

De grote zaal

Komend weekeinde is er op 3 en 4 maart weer de grote miniatutrenbeurs in Arnhem. Helaas kon ik geen tijd vrij maken om mij in te schrijven voor één van de workshops van aanstaande vrijdag, maar zondag ga ik wel naar Arnhem om te kijken wat voor schitterende dingen er te koop zijn.

Misschien kom ik wel een aantal van jullie daar tegen. :-) Zou leuk zijn.

Tot de volgende post!






17 comments:

  1. happy Birthday to You. What beautiful gifts and pleasures to come ...
    hugs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Claude. Indeed I have been spoilt. :-)

      Delete
  2. Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag, Huibrecht, ik zie dat je 'ernstig' verwend bent met fijne en mooie kado's, geniet ervan!
    Je hebt in ieder geval nu al wat moois voor Swinnendael én een boek voor het ontwikkelen van je verftechnieken, succes ermee!
    De mock ups zien er geweldig uit.
    Veel plezier komend weekend op de beurs in Arnhem, ik vind het altijd genieten om zoveel moois in het miniatuur te kunnen bekijken/bewonderen.
    Je vroeg in je reactie op mijn blog of ik ook aanwezig was. Helaas kan ik deze beurs niet, omdat mijn showkasten zo goed als leeg waren in september. j.l. Ik ben dus volop aan het werk om ze weer gevuld te krijgen, dus kom ik dit keer gezellig als bezoeker ;).
    Groetjes, Ilona

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Ilona, dank je wel. Je hoort mij zeker niet klagen, ik ben echt verwend. Ik begrijp dat je in dit geval niet op de beurs gaat staan. Misschien kom ik jou zondag tegen, zo niet, dan wens ik jou hoe dan ook heel veel plezier toe in Arnhem!

      Delete
  3. Feliz cumpleaños, has recibido unos regalos preciosos, los candelabros una verdadera joya. Disfruta del fin de semana en Arnhem:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muchas gracias por sus felicitaciones, Rosamaria.

      Delete
  4. Hallo Huibrecht, gefeliciteerd met je verjaardag! Het setje vaasjes is prachtig, het zal mooi staan in Swinnendael, en de andere spulletjes ook.
    En wat een mooie verfspullen en boeken! Daar zal je veel plezier van hebben!
    Ik heb nog een vraagje: zijn er op de beurs in Arnhem ook 1/6 miniaturen te vinden? Ik moet wel 2 uren rijden vanuit Antwerpen, maar als het de moeite is, zou ik dat nog wel overwegen :-).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Millicent, dank je wel. Ik hoop en verwacht er inderdaad veel plezier aan te beleven, en jullie de resultaten van mijn geschilder/geklieder te kunnen tonen.

      Op mijn vorige en eerste bezoek aan Arnhem is mij niet opgevallen dat er ook (veel) miniaturen in 1:6 aangeboden worden. Ik heb er toen niet echt op gelet. Het accent ligt op 1:12. Ik zal deze keer wel rondkijken of er miniaturen in jouw schaal worden aangeboden. In dat geval is het bij de volgende beurs in september wellicht de moeite waard om vanuit Antwerpen langs te komen. :-)

      Delete
    2. Dank je wel, en veel plezier!

      Delete
  5. Les vases et les chandeliers sont très beaux. Vous avez également reçu tout le matériel pour faire de magnifique faux-marbre, je suis curieux de voir ça.
    A bientôt Huibrecht

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci beaucoup pour vos félicitations, Jean-Claude. J'espère en effet m'amuser avec les cadeaux. Bientôt, je veux vous montrer les résultats de mes tentatives pour peindre le faux marbre.

      Delete
  6. Hallo Huibrecht,
    Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je het beste voor het komende jaar. Je hebt prachtige cadeaus ontvangen. Alles is mooi, maar ik ben dol op zilver en de kandelabers zijn geweldig. Ze zullen perfect zijn in uw prachtige kamerinstellingen. de schoorstenen zien er prachtig uit en ik hou echt van de ruimtes die je hebt gemaakt. Het wordt een geweldig miniatuurpaleis.
    Grote knuffel
    Giac

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Giac, thank you very much for your kind words. I also like miniature silver. I have been spoiled this time. Thank you for expressing your trust in my miniature palace. I'm not trying to disappoint you.

      Delete
  7. thank you Hubreccht, your message does not appear on my blog, but I received it on my mailbox? ? I replied on my blog
    I had fun stuffing things :-)

    ReplyDelete
  8. I don't know why my message went to your mailbox instead of your blog, but thank you none the less for your reaction. :-)

    ReplyDelete
  9. Beautiful vases !! and the silver is really lovely. I am slowly finding blue and white things but I am going to have to learn to paint them myself ! xxx

    ReplyDelete
  10. Yes I am very happy and spoiled with these gifts. (although I deserve to be. :-) )
    With porcelain paint for domestic use (like pebeo for instance)you can paint white porcelain or earthenware objects and fire them in the kitchen oven. another posibility is making plates and vases etcetra out of polymer clay and paint and varnish those after firing in the oven. I have not tried that myself but I do have a tutorial somewhere and want to give it a go soon.

    Huibrecht

    ReplyDelete